Search This Blog

Friday 28 October 2011

M . A . L . A . S

Hari ni aku rasa menyesal sikit la. Minggu ni aku boleh isytihar Minggu Malas Sedunia untuk aku. Al-maklum la bulan Oktober ni 2 minggu aku spent masa untuk kursus je. A week at N9 & another one week at Kedah. Minggu tengah2 tu kerja luar sekitar Parit Buntar & Kuala Kangsar. Barely in office! Hujung bulan baru masuk office. Sudahnya mood dah lari sikit. Eh bukan, mood lari banyak! Bila jadi
macam tu, automatiknya aku tak semak fail2 yang sepatutnya aku semak awal minggu ni. Kerja tu tak la urgent sangat kalau diikutkan, tapi kalau dah lambat, faham2 la. So, aku utamakan kerja lain dulu tapi buat kerja macam ikhlas tak ikhlas sangat la. Dapat pulak public holiday Deepavali jatuh hari rabu. Lagi la slow buat kerja tu. (Iklan jap - Happy Diwali to all who celebrate it!). Nak jadi cerita, aku pulak waktu mula2 masuk seksyen ni boleh pulak offer diri sendiri untuk tolong monitor surat menyurat untuk seksyen aku. Mendapat la kan! In order to meet ISO standard, i need to ensure auditee replied our management letter within specified date. If not, we have to issue reminder letter to them. Normally, aku semak fail tu setiap awal minggu. Tapi minggu ni aku buat kerja lain dulu. Menyesal betul la. Boleh pulak terlupa! Haisyyyy! In a nut shell, aku terpaksa kelam kabut tadi keluarkan jugak reminder tu, nak make sure tarikh surat reminder tu harini jugak. Kalau next week, memang dah kantoi la dengan ISO. Adoi! Aku memang tak suka buat kerja kelam kabut & unorganized. Confirm ada je silap aku buat nanti. Luckily, dah settle (orang lain rehat dah, aku menaip surat dalam gelap huhuhuhu) & tengah tunggu bos signed surat tu. Tah la, mungkin hal ni simple je. Tapi aku tetap rasa ralat. Huhuhu.......

No comments:

Post a Comment